هدیه‌های یادبود عروسی انواع و اقسام مختلفی دارد که با مواد اولیه متفاوتی ساخته می‌شود. گل‌های زیبا، عروسک‌های پارچه‌ای یا خمیری، شمع و بیسکوییت‌های فانتزی یا هر چیزی که فکرش را بکنید. هدیه‌های عروسی نقلی و مرواریدی رایج‌ترین و آسان ساخت‌ترین این مدل‌ها هستند که می‌توانید با ساخت آنها درآمد کوچکی برای خودتان جور کنید.
‌جمع آوری مواد اولیه
برای ساخت این مدل یادبودها باید سراغ وسایل تزیینی مثل مروارید، تور، روبان، گل‌های مصنوعی، نقل و قند و ... بروید. این نقل و قندها را می‌توانید از فروشگاههایی که لوازم قنادی یا سفره عقد می‌فروشند بخرید. برای داخل هدیه باید دنبال نقل‌های ریز و درشت یا کله قندهای فانتزی کوچک باشید.مقداری تورهای ساده، اکلیلی یا طرح دار یا حتی گیپورهای ارزان قیمت را هم باید جور کنید. چند رشته مروارید ریز و درشت و مقداری سیم مفتولی برای شکل دادن مروارید‌ها هم احتیاج دارید. برای تزیین بیشتر هم می‌توانید از انواع گل و شکوفه‌های مصنوعی ریز موجود در بازار یا روبان‌های رنگارنگ استفاده کنید. سعی کنید وسایل تان متنوع و در طرح و رنگ‌های مختلف باشد تا همه جور سلیقه‌ای را راضی کند.برای وصل کردن قسمت‌های مختلف کار به هم دیگر به مقداری نخ و سوزن و چسب حرارتی هم احتیاج پیدا خواهید کرد. این وسایل را هم می‌توانید از خرازی‌ها، فروشگاه‌هایی که لوازم تزیین سفره عقد و لباس عروس می‌فروشند یا بازار بزرگ تهران تهیه کنید. البته می‌توانید از یک سری وسایل تزیینی آماده که در ساخت این یادبودها استفاه می‌شود، مثل چتر، کلاه، کیف و کالسکه‌های فلزی یا پلاستیکی مخصوص هم بخرید و به کارها جلوه دیگری بدهید.

‌خرج مواد اولیه
برای خرید اجناس سعی کنید به بازار بروید و عمده خرید کنید تا قیمت‌های کمتری نصیب‌تان شود
. ترافل‌های رنگی هم گزینه‌های خوبی برای پیچیدن داخل تور هستند 
برای توری هم که قرار است دور نقل‌ها بپیچید قیمت‌های متفاوتی در بازار وجود دارد
‌مشتری
خب! دیگر مشخص است که مشتری این کارهای شما عروس و دامادهای جوان و دختران دم بخت هستند که برای هدیه یادبود مراسم‌شان به سراغ شما خواهند آمد. می‌توانید کارها را در مدل‌های مختلفی برای مراسم‌های مختلف مثل عقد، نامزدی، عروسی و ... بسازید.
اکثر این کارها در رنگ سفید یا طلایی و نقره ای ساخته می‌شوند ولی شما می‌توانید بر اساس تنوع یا سفارش خاص مشتری با رنگ‌های ملایم دیگری مثل صورتی یا یاسی روشن یا هر رنگی که با سفره عقد مشتری هماهنگ باشد آنها را بسازید. سعی کنید کارها هر چه بیشتر برای مشتری‌ها اختصاصی باشد چون در این صورت بیشتر خوشحال می‌شوند و شما را به بقیه هم معرفی می‌کنند. برای مثال آویزهای کوچکی به هدیه‌ها آویزان کنید و اسم عروس و داماد به اضافه تاریخ ازدواج‌شان را روی آنها بنویسید.
برای بیشتر شدن مشتری‌ها طرح‌های خلاقانه بزنید و وقتی دستتان راه افتاد به جای استفاده از نقل و تور به فکر طرح‌های جدیدتر مثل ساخت هدیه یادبود با استفاده از شمع‌های تزیینی، عروسک‌های خمیری یا هر ایده جالب دیگری باشید. حتی می‌توانید بعدها برای بقیه مراسم‌ها مثل جشن دندانی بچه ها، شب یلدا، عید نوروز یا هر مراسم دیگری هدیه یادبود اختصاصی بسازید.

‌فروش

قیمت هدیه‌ها بر اساس اندازه، میزان و قیمت مواد کاربردی و زمان ساخت متفاوت است.
برای فروش این محصولات چند راه دارید.
اول اینکه یک سایت بزنید و عکس‌ها و نمونه محصولات را برای فروش آنلاین بگذارید. یا کارهایتان را به سایت هایی که مخصوص فروش هنرهای دستی یا لوازم عروسی هستند بسپارید. اینطوری عده زیادی می‌توانند از نمونه هدیه‌های یادبود شما دیدن کنند.



لینک مقاله

منبع:بهاربازار